Artykuł pochodzi ze strony: www.ogrodzieniec.bip.jur.pl

Adres artykułu: www.ogrodzieniec.bip.jur.pl/artykuly/2211

Sprawa: Ulgi od podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od osób fizycznych (umorzenia, odroczenia terminu płatności i rozłożenia na raty), Miejsce załatwienia: Referat Finansowy, pok. nr 15, tel. (032)6709705, 6709700 wew.705, e-mail: j.waszki

Rodzaj sprawy: Ulgi od podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od osób fizycznych (umorzenia, odroczenia terminu płatności i rozłożenia na raty)

Miejsce załatwienia: Referat Finansowy, pok. nr 15, tel. (032)6709705, 6709700 wew.705, e-mail: j.waszkiewicz@ogrodzieniec.pl

Wymagane dokumenty: 1. Zaświadczenie o dochodach potwierdzone przez Urząd Skarbowy. 2.W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby fizyczne oświadczenie o uzyskanej pomocy publicznej w okresie 3 kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy. 3.Numer klasyfikacji PKD lub EKD. 4. Inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.

Miejsce odbioru: Referat Finansowy, pok. nr 15

Opłaty: - Nie podlega opłacie.- Wnioski o odroczenie terminu płatności do 6 miesięcy oraz o umorzenie należności podatkowej - zwolnione z opłaty skarbowej.

Termin załatwienia: Do 30 dni. (organ podatkowy w miarę możliwości załatwi sprawę w krótszym terminie)

Tryb odwoławczy: Odwołanie od decyzji wnosi się, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Częstochowie za pośrednictwem organu, który decyzję wydał. Odwołanie składa się w Kancelarii, Obsługa Interesantów, pok. nr 17

Uwagi: Do terminu w/w nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. Zgodnie z art. 140 § 1 ustawy -Ordynacja podatkowa: "O każdym przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy obowiązany jest zawiadomić stronę, podając przyczyny niedotrzymania terminu i wskazując nowy termin załatwienia sprawy."

Podstawa prawna: Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z dnia 13 listopada 1997 r. Nr 137, poz. 926, z późn. zm.).

Zatwierdził: Rafał Szlachta


Od 25 maja 2018 r. obowiązuje rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych: kontrola@ogrodzieniec.pl.
Zgodnie z art. 13 RODO administrator danych - Burmistrz Miasta i Gminy Ogrodzieniec-realizując obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO - wprowadza KLAUZULĘ INFORMACYJNĄ dla obszaru przetwarzania danych osobowych w przedmiotowej sprawie:

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą o podatkach i opłatach lokalnych, ustawą o podatku leśnym, ustawą o podatku rolnym - realizacja obowiązku podatkowego)