Artykuł pochodzi ze strony: www.ogrodzieniec.bip.jur.pl

Adres artykułu: www.ogrodzieniec.bip.jur.pl/artykuly/2174

Sprawa: Wniosek do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) o wpis, zmianę, zawieszenie, wykreślenie, wznowienie działalności gospodarczej, Miejsce załatwienia: Referat Organizacyjny, Ewidencja Działalności Gospodarcz

Rodzaj sprawy: Wniosek do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) o wpis, zmianę, zawieszenie, wykreślenie, wznowienie działalności gospodarczej

Miejsce załatwienia: Referat Organizacyjny, Ewidencja Działalności Gospodarczej, pok. 26, tel. 32/6709714, 32/6709700 wew.714,e-mail: m.ross@ogrodzieniec.pl

Wymagane dokumenty: Nie dotyczy

Miejsce odbioru: Referat Organizacyjny, Ewidencja Działalności Gospodarczej, pok. 26

Opłaty: Nie dotyczy

Termin załatwienia: Obecnie: - do 3 dni od daty złożenia wniosku Po 1 stycznia 2012r. : - następny dzień roboczy po dniu wpływu poprawnego wniosku do Centralnej Ewidencji i Działalności Gospodarczej (CEIDG)

Tryb odwoławczy: Nie dotyczy

Uwagi: Wniosek o wpis do CEIDG, dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą jest jednocześnie wnioskiem o wpis, zmianę albo skreślenie wpisu w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON), zgłoszeniem identyfikacyjnym albo aktualizacyjnym do naczelnika urzędu skarbowego, zgłoszeniem albo zmianą zgłoszenia płatnika składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych albo oświadczeniem o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników oraz oświadczeniem o wyborze formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych albo wnioskiem o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowejDo 31 grudnia 2011r. wnioski są przyjmowane i rejestrowane w gminnej bazie CEIDG i przekazywane są do centralnej bazy CEIDG. Posiadacz elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego ePUAP może złożyć wniosek elektronicznie poprzez stronę WWW:http://firma.gov.pl/ W przypadku nieposiadania podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP, wnioskodawca po złożeniu wniosku, w terminie 7 dni musi zgłosić sie do urzędu w celu potwierdzenia złożenia wniosku elektronicznego. Po 1 stycznia 2012 r. wszystkie wnioski będą rejestrowane na platformie http://firma.gov.pl/- osobiście przez wnioskodawcę posiadającego kwalifikowany podpis elektroniczny lub profil zaufany ePUAP- przez urzędnika rejestrującego w urzędzie wniosek wnioskodawcy bezpośrednio na http://firma.gov.pl/

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2013r, poz. 672 z późn. zm.) Ustawa z dnia 13 maja 2011 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 131, poz. 764) Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2009 r. Nr 18, poz. 97 z późn. zm.)

Treść: Załączniki: Formularz CEIDG-1 oraz szczegółową instrukcję wypełnienia wniosku CEIDG-1 można pobrać ze strony www.firma.gov.pl

Akceptował: Ross Marta

Zatwierdził: Ross Marta


Od 25 maja 2018 r. obowiązuje rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych: kontrola@ogrodzieniec.pl.
Zgodnie z art. 13 RODO administrator danych - Burmistrz Miasta i Gminy Ogrodzieniec-realizując obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO - wprowadza KLAUZULĘ INFORMACYJNĄ dla obszaru przetwarzania danych osobowych w przedmiotowej sprawie:

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z realizacją ustawy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy-realizacja obowiązku prowadzenia ewidencji działalności gospodarczej)